گرافیک تمپلیت

رفع چهار خطای رایج در تری دی مکس

بر طرف نمودن خطاهای مهم در نرم افزار تری دی مکس

با سلام و درود خدمت شما علاقه مندان و مشتاقان به نرم افزارتری دی مکس. امروز قصد داریم در مورد رفع خطاهای رایج در تری دی مکس صحبت کنیم.

همانطور که در جریان هستیم و میدانیم تری‌ دی ‌مکس یک نرم‌افزار مدلینگ، انیمیشن و رندر است که برای طراحی ویژوال و بازی ساخته شده است.

چطور خطاهای رایج در نرم افزار تری دی مکس را برطرف نماییم؟

این برنامه، جزء محصولات نرم‌افزاری سرگرمی و رسانه‌ای ‌ست که توسط شرکت اتودسک ارائه شده است.
و یکی از ابزارهای طراحی محصول و ساخت است و همچنین بخشی از کلکسیون معماری، مهندسی و سازندگی اتودست است.
تری ‌دی ‌مکس توسط حرفه‌ای‌های صنعت تلویزیون و فیلم هنرمندان و اثر بصری و توسعه‌ دهنده‌های بازی و طراح‌های بازی‌های واقعیت – مجازی استفاده می‌شود.
این برنامه همچنین برای طراحی ساختمان، زیرساخت و برنامه‌ریزی برای توسعه‌ی محصول و ساخت، مناسب است.

علاوه بر آن تری دی مکس به کاربران کمک می‌کند، کاراکترهای پر از جزئیات تولید کنند و محیط‌های ساختما‌ن‌‌ها را شخصی ‌سازی کنند و دنیای بزرگ بازی درست کنند.
درنتیجه کارکردن با چنین نرم افزارهای قدرتمند و با قابلیت بالا در فرآیند گفته شده در سطر بالا، ممکن است خطاهای بسیاری رخ دهد.

ما می خواهیم در اینجا شما را با راه حل رفع ۴ خطا که از خطاهای رایج تری دی مکس (fix common errors in 3d max) است آشنا سازیم.

رفع خطاهای رایج در تری دی مکس

۱- مشکل : صحنه ای را با وضوح بالا در  ۳ds maxرندرگیری کرده اید. اما به دلایلی نمی توانید آن را ذخیره کنید و پیام “memory error”   را دریافت می کنید.

  • راه حل : آن را به عنوان فرمت tif ذخیره کنید. به نظر می رسد تنها راه حلی که در این شرایط کار می کند همین  مسئله باشد.

۲- مشکل :  شما در حال تلاش برای رندرگرفتن از صحنه ای با تنظیمات  camera correction(ds max 3و vray ) هستید. اما نتیجه کارتان عجیب تر از چیزی است که انتظار داشتید.

  • راه حل : در قسمت vray > system تیک گزینه “max compatible shade context” را بردارید.

۳– مشکل:  در (تری دی مکس) نمی توانید یک رندر با وضوح بالا داشته باشید. چرا که خطای “Error creating bitmap” را دریافت کرده اید.

  • راه حل:  صحنه را ذخیره کنید و از تری دی مکس آن خارج شوید. مجدداً ds max 3 را باز کنید و یک رندر خالی با وضوح مورد نظرتان بگیرید.

و پس از آن صحنه اولیه را باز کرده و دوباره رندرگیری کنید. دلیل آن به طورکامل مشخص نیست ولی راه حلی جز این مسئله پیدا نمیشود!

۴– مشکل : شما سعی می کنید فضای داخلی ساختمان را (ds max 3و vray ) رندرگیری کنید. اما به دلایلی پنجره ها سیاه هستند، اگرچه نور از درون آنها عبور می کند.

  • راه حل : احتمالاً در پنجره environment از بخش vray، به طور تصادفی تیک گزینه “override reflection/refraction”  را زده اید و آن را سیاه کرده اید. تیک را بردارید تا مشکلتان حل شود.

سپاس از همراهی شما و وقتی که برای یادگیری رفع ۴ خطای رایج در تری دی مکس گذاشتید.

در صورتیکه از این آموزش خوشتان آمده است، می توانید از سایر آموزش های گرافیک تمپلیت نظیر آموزش پریمیر پرو و آموزش افتر افکت رایگان استفاده نمایید. همچنین می توانید از محصولات دیگر سایت ما نظیر پروژه آماده موشن گرافیک و پروژه آماده پریمیر پرو استفاده نمایید.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به محصولات فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*