گرافیک تمپلیت

جذاب کردن طراحی با استفاده از رنگ و فونت مناسب

جذاب کردن طراحی با فونت و رنگ مناسب - گرافیک تمپلیت

هدف از طراحی، ایجاد یک ارتباط دیداری بین ایده ذهنی طراح و مخاطب می باشد. زمانی که طراحی جذاب باشد، نه تنها مخاطبان بیشتری را جذب می کند بلکه به یاد ماندنی تر خواهد بود. حال این سوال مطرح می شود که چه عامل یا عواملی بر این جذابیت موثرند؟ ترکیبی از عواملی مثل رنگ ها، فونت، ترکیب بندی، قالب و غیره در کنار هم بر جذابیت بیشتر یک طراحی اثر گذار خواهند بود. جذاب کردن طراحی با فونت و رنگ مناسب امر بسیار مهمی در طراحی است. در این مقاله با بررسی مفاهیم رنگ ها و انواع فونت ها به شما در انتخاب یک سبک مناسب کمک خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

بررسی مفاهیم رنگ ها

رنگ ها، دنیای پیرامون ما را متمایز می کنند. تصور کنید جهان مانند یک فیلم قدیمی سیاه و سفید بود، آنگاه چقدر کسل کننده و غیر طبیعی جلوه می کرد! پیوستن رنگ ها به اشیا پیرامون ما می توانند باعث شادی، نشاط و انرژی مثبت شوند. جالب است بدانید که وجود رنگ ها در محیط اطراف، هر کدام نماد یا معناگر یک عامل مهم می باشند. به عنوان مثال رنگ زرد نماد بیماری و رنگ قرمز نماد خجالت است. در ادامه این مطلب به معرفی معنای اصلی برخی رنگ ها می پردازیم.

رنگ قرمز

به طور کلی هر گاه نام رنگ قرمز به میان می آید علامت خطر را در ذهن انسان زنده می کند. علاوه بر این به دلیل سرخ بودن خون، رنگ قرمز می تواند نماد انرژی و زنده بودن را القا نماید. اما می رسیم به بحث شیرین طراحی و برند سازی، استفاده از رنگ قرمز در زمینه برندینگ نشان دهنده حس اعتماد، بزرگی و قدرت می باشد. نکته قابل توجه این است که در طراحی ها و برند سازی ها، رنگ قرمز توان نمایشی بالایی دارد.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی ترکیبی از رنگ های قرمز و زرد می باشد و به طور کلی ترکیبی از ویژگی های هر دو رنگ را به همراه دارد. بنابراین انتظار می رود که این رنگ نماد انرژی، فعالیت و سرخوشی باشد. جالب است بدانید که در بحث طراحی و برند سازی از رنگ نارنجی زیاد استفاده نمی شود و هر گونه استفاده از این رنگ حالت غیر رسمی دارد.

اهمیت استفاده از انواع رنگ ها و فونت ها در طراحی - گرافیک تمپلیت

استفاده از رنگ ها و فونتهای متنوع

همین حالا مطالعه نمایید:
سایه روشن در طراحی با چه تکنیک هایی ایجاد می شود و چه طور باعث بهتر شدن طراحی می شود؟
تئوری رنگ و هر آنچه راجع به آن نمی دانید.

رنگ زرد

رنگ زرد به دلیل یکسان بودن با رنگ پرتوهای خورشید حالت سرخوشی، شادی و طراوت به دنبال دارد. در زمینه برندینگ و طراحی نیز رنگ زرد حالت سرگرمی داشته و برای مخاطبان جذاب می باشد.

رنگ سبز

تا سخن از رنگ سبز به میان می آید، به یاد درختان، گیاهان، سبزه ها، گل ها و جنگل ها می افتیم. تمام این موارد نماد زندگی و سرسبزی هستند. جالب است بدانید که رنگ سبز نماد پول و ثروت نیز می باشد. در زمینه برندیگ، معمولا کسب و کارهایی که در حیطه سلامتی، مواد ارگانیک و غیره فعالیت دارند از این رنگ استفاده می کنند.

رنگ آبی

آسمان یکی از نوستالژیک ترین مواردی است که به دلیل رنگ آبی زیبایش ما را شگفت زده می کند. رنگ آبی معمولا نماد پاکی بوده و بسیار آرامش بخش می باشد. در طراحی از رنگ آبی برای ایجاد حس اعتماد و امنیت استفاده می شود. جالب است بدانید رنگ آبی تیره حالت حرفه ای بودن در شغل را منتقل می کند؛ ینابراین در محیط های سازمانی از این رنگ استفاده می شود.

رنگ سیاه

رنگ سیاه شاید در معانی باستانی به معنای مرگ یا شیطان باشد؛ اما جالب است بدانید که بر اساس نوع کالای مصرفی، این رنگ معنای متفاوتی به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال اگر رنگ سیاه برای پوشاک مورد استفاده قرار گیرد، معنای اشرافی و شیک بودن را منتقل می کند.

رنگ سیاه و فونت قرمز در طراحی - گرافیک تمپلیت

کاربرد رنگ سیاه و فونت زرد

رنگ سفید

برف یکی از زیبایی های طبیعت است که به واسطه رنگ سفیدش بسیار زیبا می باشد. رنگ سفید نماد پاکی و سلامتی است. به عنوان مثال رنگ لباس عروس معمولا سفید انتخاب می شود تا نمایانگر پاکی او باشد. رنگ سفید در حیطه برندینگ نیز نماد سادگی، کیفیت و پاکیزگی می باشد.

فونت متن در طراحی

در یک طرح علاوه بر رنگ، متن نیز بسیار موثر خواهد بود. انتخاب فونت نوشتار می تواند در دیدگاه مخاطب بسیار اثرگذار باشد. یکی از موارد بسیار جالبی که می توان به آن توجه نمود این است که نوع فونت انتخابی می تواند حس و حال متفاوتی (به عنوان مثال جدی بودن، شوخ طبع بودن و غیره) را منتقل کند. دقت کنید که هنگام انتخاب فونت متن از اعمال ترجیحات شخصی خودداری کرده و سعی کنید انتخاب نوع فونت متناسب با پروژه شما باشد. برخی فونت ها حسی خوبی را منتقل می کنند یا حتی بسیار جذاب هستند اما خواندن آن ها زمان بر و مشکل خواهد بود. بنابراین مخاطب را خسته کرده و در نتیجه مخاطب بدون اینکه چیزی از برند متوجه شود از آن عبور خواهد کرد. پس در هنگام انتخاب فونت مورد نظر، سه نکته زیر را در نظر بگیرید:

  • انتخاب تم یا سبک پشتیبان برند
  • انتخاب تم هایی با فونت ساده و کوتاه
  • انتخاب تم ها و فونت بر اساس یک هدف مشخص

یک نکته مهمی که خوب است به آن توجه کنید، این است که طراحی نباید گیج کننده و کسالت آور باشد. برخی طرح ها آن قدر گیج کننده هستند که منجر به آشفتگی ذهن مخاطب می شوند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است به موارد زیر توجه کرده و آن ها را رعایت نمایید:

  • فضاهای خالی بین اجزای مختلف طرح را در نظر بگیرید.
  • از فضاسازی منسجم برای نوشته ها و طراحی ها استفاده کنید.
  • برای جست و جو مطالب توسط مخاطب از یک مسیر راحت استفاده نمایید.

سخن آخر

امیدواریم از مطالعه مقاله جذاب کردن طراحی با فونت و رنگ مناسب لذت برده باشید. در انتها توصیه می شود که به محصولات شرکت نظیر پروژه آماده پریمیر یا پروژه آماده فاینال کات مراجعه و با هزینه اندک پروژه مطلوب خود را دانلود نمایید.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به محصولات فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*