گرافیک تمپلیت

انواع سبک های انیمیشن سازی برای تولید پویا نمایی

سبک های انیمیشن سازی و انواع انها

سبک های انیمیشن سازی و اطلاع از آن برای تولید انیمیشن های با کیفیت برای کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند الزامی است. در حوزه هنر داشتن ایده و خلاقیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. البته از علم و دانش نیز نمی توان چشم پوشی کرد. انیمیشن سازی از آن دسته از هنرهایی است که با ابعاد مختلف زندگی انسان در ارتباط است. در کشور ما نیز با توجه به تمدن هنری فوق العاده، افراد زیادی تمایل به فعالیت در این حوزه و گسترش آن دارند. برای ورود به عرصه انیمیشن سازی و کسب درآمد از این طریق لازم است با انواع سبک ها و کاربردهای آن اشنا شوید.

همانطور که گفته شد انیمیشن ریشه در زندگی ما انسان ها دارد که می توان آن را در زمینه های مختلفی مانند تبلیغات تلویزیونی، موسیقی، فیلم و… مشاهده کرد. یرای ایجاد حرکت در انیمیشن از تکنیک های مختلفی مانند ترکیب انیمیشن سنتی معمولی و تکنیک های استاپ موشن از اشکال مختلف دو و سه بعدی حاصل می شود که می توان به انواع الگوهای کاغذی، عروسک ها و مجسمه های خمیری اشاره کرد.  در ادامه با انواع سبک های انیمیشن سازی آشنا خواهید شد.

سبک های انیمیشن سازی سنتی یا دو بعدی کلاسیک

انیمیشن سازی سنتی یا دو بعدی کلاسیک از سبک های انیمیشن سازی است که به وسیه دست و توسط انیماتور طراحی می شود.  این نوع انیمیشن سازی برای کسانی که به طراحی با مداد و کاغذ علاقه دارند می تواند مهیج باشد. از کنار هم قرار گرفتن نقاشی های متعدد در یک فریم، انیمیشن سازی سنتی ایجاد می شود. از تجمه تعداد زیادی نقاشی بر روی طلق های شیشه ای از جنس پلاستیک انیمیشن دو بعدی ایجاد می شود. سفید برفی و هفت کوتوله، زیبای خفته و علاء الدین از جمله انیمیشن هایی هستند که به طریق انیمیشن سازی سنتی ساخته شده اند.

انیمیشن کامپوتری

میکی موس یکی از انیمیشن های مطرح و محبوبی است که به طریق انیمیشن دو بعدی ایجاد شده است. فانتاسماگوری اولین کارتون دوبعدی بود که شامل تصاویر سیاه و سفید بود و حول یک کاراکتر خاص در جریان بود. شاید برای شما جالب باشد که برای این کارتن ۷۵ ثانیه ای، ۷۰۰ نقاشی مختلف طراحی شد. از کارتون هایی که بدین طریق ساخته شده اند می توان به سنگ های چخماقی اشاره کرد.

انیمیشن های دو بعدی دیجیتالی

انیمیشن ها یدو بعدی دیجیتالی به کمک انواع روش های دیجیتالی در فضای دو بعدی انجام می گیرد. در انیمیشن های دو بعدی دیجیتالی ایجاد مدل های دیجیتالی ضرورت ندارد. با استفاده از نرم افزار ادوبی فلش می توان تعداد نقاشی های بکاربرده شده را با ایجاد تغییرات مختصری در تعداد رنگ و فریم کاهش داد.

انیمیشن های سه بعدی دیجیتالی

انیمیشن های سه بعدی شخصیت های غیرواقعی را خلق می کنند. این نوع از انیمیشن در صنعت فیلم سازی بسیار محبوب است و شخصیت ها در مدت زمان کوتاهی ساخته می شوند. با استفاده از انیمیشن های سه بعدی دیجیتالی می توان انواع فیلم های کوتاه، بلند و تبلیغات تلویزیونی را ساخت. در انیمیشن های سه بعدی شخصیت ها نسبت به انیمیشن های سنتی و دو بعدی واقعی تر هستند.

انیمیشن استاپ موشن

در این نوع انیمیشن شما می توانید اشیا را به حرکت در بیاورید و حرکت های متفاوتی را در آن ها ایجاد کنید. فیلم های مانند” از مغازه نانوایی لذت ببر” با استفاده از انیمیشن موشن استاپ ساخته شده است. ” خرس عروسکی” نیز جزو فیلم های استاپ موشن است که به کارگردانی ادوین پتر ساخته شده است. مدت زمان این فیلم کمتر از ۶۰ ثانیه بود که نزدیک به ۵۰ ساعت بر روی آن وقت صرف شد.

انیمیشن مکانیکی

با استفاده از انیمیشن مکانیکی می توانید ربات ها و ماشین الات را به حرکت دربیاورید. انیماتور ها به جای طراحی ماشین اصلی، با کمک این نوع انیمیشن می توانند بفهمند که نحوه کار ماشین ها به چه صورت است.

انیماترونیک صوتی و آتونوماترونیک

Otto رباتی است که قادر به درک حضور شخص در یک مکان است. می تواند تکلم کند و حتی خوشحالی خود را ابراز کند. آتونوماترونیک و انیماترونیک صوتی با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. انیماترونیک صوتی برنامه ای است که موجب تکرار یک برنامه از پیش ساخته شده می شود. اما آتونوماترونیک ربات را به دوربین و سنسور های پیچیده مجهز می کند تا بتواند انجام هر کاری را متناسب با شرایط متفاوت انجام دهد.

انیمیشن سازی و سبک های مختلف آن برای تولید انیمیشن

تکنیک chukimation

یکی از انواع انیمیشن ها محسوب می شود و به نمایش عروسک خیمه شب بازی شباهت زیادی دارد. این نوع از انیمیشن ترکیبی از انیمیشن استاب و تصاویر واقعی می باشد که شخصیت ها در آن تقلیل می یابند.

انیمیشن تئاتر عروسکی

فیلم هایی از قبیل ” سیرک هامپتی دامپتی” جزو اولین انیمیشن هایی است که با استفاده از عروسک خلق شده است. امروزه انیمیشن عروسکی محبوبیت زیادی در بین کودکان دارد. از انیمیشن های عروسکی در فیلم های سینمایی نیز استفاده می شود. برای مثال فیلم سینمایی” کینگ کونگ” از جمله فیلم هایی است که از انیمیشن عروسکی استفاده شده است.

لازم به ذکر است که این مطلب ادامه دارد. در صورتیکه تمایل دارید می توانید از پروژه آماده موشن گرافیک وب سایت گرافیک تمپلیت استفاده نمایید.