گرافیک تمپلیت

۱۰ نکته مهم در طراحی فتوشاپ

10 نکته مهم در طراحی فتوشاپ

برای طراحی لوگو در فتوشاپ نیاز است که با تکنیک های نرم افزار فتوشاپ اشنا شوید تا کار برایتان آسان شود. این نکات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نیاز است با دقت آن را فرابگیرید.

برای طراحی لوگو فتوشاپ بهتر است یا ایلوستریتور؟

نکته اول را به تفاوت بین فتوشاپ و ایلوسریتور اختصاص می دهیم زیرا دو نرم افزار مهم در طراحی لوگو هستند. فتوشاپ نرم افزاری است که برای ویرایش تصاویر بکار می رود و به عنوان استفاده اولیه است. اما با امکانات اضافه تری که دارد برای موقعیت های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. ایلوستریتور نرم افزار حرفه ای برای طراحی لوگوهای چاپ، مقیاس پذیر و حرفه ای است. اگر در فتوشاپ بسیار حرفه ای هستید و سرعت زیادی را در این نرم افزار دارید، می توانید کارهای مفهمومی خود را در فتوشاپ طراحی کرد و آرم پایانی را در نرم افزار ایلوستریتور ایجاد کنید. تفاوت مهمی که این دو نرم افزار را از یکدیگر متمایز می کند این است که فتوشاپ برای ویرایش عکس های پیش ساخته و تصاویر پیکسلی مورد استفاده قرار می گیرد. اما ایلوستریتور برای کار با تصاویر وکتوری و شخصیت های کارتونی بکار می رود.

لوگو لاکچری با بک گراند تیره

تصاویر برداری در برابر تصاویر وکتوری

خطری که فتوشاپ برای لوگوها دارد این است که ممکن است تصاویر و جلوه های پیکسلی را در لوگو خود ایجاد کنید. این نکته را باید در نظر داشته باشید که لوگو نهایی شما باید مقیاس پذیر باشد. پس استفاده از تصاویر پیکسلی را کنار بگذارید.

ایده برای لوگو رنگی

آرم های کوچک

آرم های کوچک هنوز هم تاثیرگذاری خود را دارند که در اندازه های کوچک قابل مشاهده هستند. پایین ترین کیفیت آرم مربوط به وب سایت هایی است که آرم های کوچک طرافداران را در پاورقی ایجاد می کنند. آرم شما باید کاملا واضح باشد و در مقیاس ۶۰ در ۱۶۰ پیکسل تعیین شود.

لوگو سیاه و سفید

سیاه و سفید

افراد زیادی به رنگهای لوگو خود توجه زیادی می کنند و وقت زیادی صرف این کار می شود. بهتر است کامپوننت های لوگو خود را به رنگ های سیاه و سفید نزدیک کنید و مطمئن شوید که مفهوم شما قابل درک و واضح باشد. معمولا لوگوها باید نسخه ای از سیاه و سفید را داشته باشند.

انتخاب فونت

فتوشاپ امکان ترکیب فونت های مختلف را به شما می دهد که ویژگی بسیار خوب این نرم افزار است. اما به معنی این نیست که حتما باید این کار را انجام دهید. دچار سوتفاهم نشوید. اگر به عنوان تایپوگرافر فعالیت دارید، بهتر است از دو فونت استفاده کنید. از فونت های فانتزی در حروف بزرگ پرهیز کنید زیرا خواندن آن با دشواری همراه است.

اهداف

یکی از نکات مهم در طراحی لوگو در فتوشاپ این است که مخاطبان خود را در نظر بگیرید و ملاحظه کنید که تجارت و سازمان را اداره می کنند و مشتریان آن ها چه افرادی هستند. شما باید برای انتخاب فونت و اعمال سبک های خاص مخاطبانتان را مدنظر قرار دهید. پس سعی کنید در طراحی لوگو فقط به سلیقه های شخصی اکتفا نکنید.

رنگ ها

در طراحی لوگو از به کار بردن رنگ های متعدد خودداری کنید زیرا آرم شما باید به اندازه کافی محکم باشد. سعی کنید یک یا دو رنگ و ته رنگ های این رنگ ها را مورد استفاده قرار دهید.

کاربردها

در مورد کاربرد نهایی لوگو خود فکر کنید و ببینید که لوگو شما در چه قسمت هایی باید مورد استفاده قرار بگیرد. شما باید لوگو خود را در کاربرد های مختلف و چگونگی دیده شدن آن امتحان کنید/

آیکون های موجود

در طراحی لوگو بهتر است از آیکون های اختصاصی استفاده کنید. زیرا آیکون های زیادی در دسترس طراحان است و در طراحی های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و مشتری شما خیلی زود آن را در جای دیگری خواهد دید. اگر از آیکون های مخصوص خود استفاده کنید، قادر به استفاده آن در طراحی های متعدد دیگری نیز هستید.

شخصیت

لوگو پایانی شما باید به گونه ای باشد که در اجتماع ایجاد تمایز کند. در اعمال رنگ باید به گونه ای عمل کنید که مشابه طراحی های رقبا خود نباشد. همه با دیدن لوگو باید بدانند که این لوگو مختص کار شماست. در طراحی لوگو برای خود یک سبک اختصاصی ایجاد کنید زیرا اثر طولانی مدتی دارد که از بین نمی رود.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به محصولات فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*