گرافیک تمپلیت

تکنیک های برتر طراحی لوگو

طراحی لگو با تکنیک های برتر آن توسط گرافیک تمپلیت

شما می توانید کار طراحی لگو را انجام دهید، بدون اینکه نیاز به استخدام طراح لگو باشید و هزینه زیادی را متحمل شوید. بسیاری از شرکت ها و طراحان، طراحی لگو را کاری دشوار قلمداد می کنند. برای طراحی لوگو روش های ساده ای وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و این موضوع کار شما را بسیار آسان می کند. شما با یادگیری این نکات و تکنیک های طراحی لگو ، می توانید لگوی برند خود را به خوبی طراحی نمایید.

مهمترین تکنیک های طراحی لگو

برای رسیدن به یک لگوی حرفه ای، حتما نکات و تکنیک های طراحی لگو ی زیر را در نظر داشته باشید.

استفاده هوشمند از جذابیت بصری

بعضی از لوگو هایی که مورد استقبال فراوان قرار گرفته اند، از جذابیت بصری بهره برده اند که تکنیک بسیار کارآمدی است که در آن دو تصویر در یک قالب ارائه می شود و پیام و ایده خاصی را انتقال می دهد. برای اینکه اثر  ماندگاری لگو خود را افزایش دهید باید ایده های خلاقی را بکار بگیرید.

شخصیت پردازی کنید

یکی از مهم ترین مباحث در طراحی لگو مفهوم شخصیت پردازی است. تا حد امکان از کلیشه ای بودن کار کردن دوری کنید تا بتوانید یک شخصیت ایده آلی را در طراحی لوگو خود ایجاد کنید. باید توجه داشته باشید که لگو طراحی شده باید خاص و منحصر به فرد باشد و محصول خلاقیت خود شما باشد.

استفاده از رنگ حیاتی است

رنگ ها در طراحی لگو از اهمیت زیادی برخوردار هستند، چرا که ماندگار لگو شما را باعث می شوند. رنگ ها انتقال دهنده مفاهیم و ایده ها هستند. شما درمورد رنگ می توانید آزادانه عمل کند و یک لوگو منحصر به فرد ایجاد کنید. زمانی که از رنگ های سیاه و سفید لستفاده می کنید باید به این نکته توجه کنید که همان تاثیر لگوی رنگی را داشته باشد.

درگیر کلیشه های طراحی لگو نشوید

غالبا طراحان تمایل دارند که در طراحی لوگو گرایشات جامعه را در نظر بگیرند و مطابق با سلیقه های مردم طراحی کنند زیرا به مرور زمان در طراحی لگو تغییرات زیادی ایجاد می شود و تکنیک های جدیدی متداول می شود. اما زمانی که در طراحی لوگو از ایده های شخصی استفاده می کنید و از دیگر طراحان تقلید نمی کنید، باعث ماندگاری اثر شما می شود.

همه تایپوگرافی ها را دوست دارند

در طراحی لوگو، استفاده از نوشتار خاص و عناوین، باعث جذابیت لوگو شما می شود و همین موضوع طراحی شما را منحصر به فرد و خاص می کند. بیشتر لوگوهای مطرح حاوی نوشتار هستند. استفاده از فونت مناسب و جذاب در طراحی لوگو اهمیت زیادی دارد. پس در تایپوگرافی هم سعی کنید از ایده های شخصی بهره ببرید تا لوگو شما ماندگار شود.

ساده کار کنید

برای ساخت لوگو از طرح های ساده استفاده کنید. با این کار به راحتی می توانید پیام و ایده خود را به مخاطب القا کنید. به عنوان مثال به لوگو نایک یا اپل نگاهی بیندازید، متوجه می شوید پیچیدگی خاصی در طراحی وجود نداشته است. یک تکه سیب گاز خورده چقدر مخاطب به خود جذب کرده است، چون از ایده شخصی استفاده شده است.

متقارن و با تناسب کار کنید

بعضی از طراحان به مبحث تقارن و تناسب اهمیت زیادی نمی دهند اما یکی از موضعات مهم در ماندگاری لگو در نظر گرفتن همین موضوع است. شما با نگاه کردن به لوگو توییتر یا اپل می توانید به ظرافت های رعایت شده برسید. پس موضوع تقارن و تناسب را در طراحی لگو رعایت کنید.

برای فضاهای خالی طراحی داشته باشید

بکارگیری هوشمند از فضاهای خالی برای انتقال مفاهیم اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال لوگو سیستم پستی ایالات متحده از دو کلمه فدرال و اکسپرس تشکیل شده است که از دو رنگ متفاوت در طراحی استفاده شده تا مفهوم و پیام را به زیبایی منتقل کنید.

فعال در مقابل غیر فعال

القای مفهوم حرکت و حس فعال بودن یکی از تکنیک هایی است که طراجان خیلی دیر متوجه آن شدند. این تکنیک همیشه هم کارایی ندارد، مانند لوگو اپل. اما گاهی اوقات می تواند تاثیر لگو را چند برابر کند. به عنوان مثال در طراحی لگو توییتر این تکنیک بکار برده شده است به طوری که حس فعال بودن و پویایی به مخاطب انتقال داده می شود.

معنی لوگو را بدانید

پشت هر لگو یک ایده و داستان وجود دارد. یک لوگو منحصر به فرد علاوه بر زیبایی ظاهری در پس پرده یک معنی و مفهوم خاص دارد. برای مثال لگوی میکروسافت چهار رنگ را نشان می دهد که هر کدام نشان دهنده یکی از سرویس های اصلی این شرکت است. رنگ آبی نشان دهنده ویندوز، قرمز نماینده دفتر است، سبز نشان دهنده ایکس باکس است و زرد سطح را نشان می دهد.

همچنین حتما از محصولات گرافیک تمپلیت مثل پروژه آماده پریمیر پرو و پروژه آماده افتر افکت حتما دیدن نمایید.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به محصولات فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*