هیچ محصولی در سبد خرید نیست.
آموزش کار با پلاگین Goz در زیبراش
در این مقاله قصد داریم تا به آموزش کار با پلاگین Gozبپردازیم.
پلاگین Goz یکی از مهم ترین و کاربردی ترین پلاگینهای نرمافزار زیبراش میباشد.
با استفاده از این پلاگین توانایی این را خواهیم داشت بدون هیچ وقفهای بین برنامه هایی مثل Zbrush, Maya, ۳D Studio Max, Cinema4D, Modo بتوان جا به جا شد.
در این مقاله نحوهی تنظیم کردن goz و انتخاب اپلیکیشن مد نظر را خواهیم گفت و جهت آشنایی با عملکرد این پلاگین، یک سری تغییرات را در مدل ایجاد خواهیم کرد.
آموزش کار با پلاگین Goz در زیبراش
گام اول
در ابتدا نرم افزار ZBrush را باز کرده و مدل مد نظر را از Lightbox بارگذاری کنید. برای اینکار، بر روی Lightbox کلیک کرده و سپس منوی Tool، روی DemoSolider.ZTL کلیک کنید.
گام دوم
مدل را انتخاب گرده و سپس بر روی آن دبل کلیک نمایید، Shift را نگه داشته و آن را روی بوم درگ نمایید.
گام سوم
اکنون با کلیک کردن بر روی گزینهی GoZ که در منوی Tool قرار دارد، و یا از منوی Preferences ، این پلاگین را تنظیم نمایید.
گام چهارم
پس از کیلیک کردن بر روی گزینهی GoZ ، وارد مراحل نصب می شوید و این پلاگین را می توانید برای اپلیکیشن هایی مانندCinema4D, Maya, Modo, 3D Studio Max در نظر بگیرید.
گام پنجم
هنگامی که برای اولین بار بر روی این پلاگین کلیک می کنید، شروع به عملیات جستجوی خودکار کامپیوتر برای پیدا کردن سایر اپلیکیشن هایی که GoZ بر روی آن ها فعال میباشد میکند. با این حال مواقعی نصب اتوماتیک با اشکال مواجه میشود و از این رو کاربر مجبوربه انجام اینکار بصورت دستی میشود. برای این کار، وارد مسیر Preferences > Goz شده و اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب نمایید. برای مثال من Maya را انتخاب کردهام.
گام ششم
پس از انتخاب مسیر مد نظر،گزینهی Browse را زده و سپس فایل .exe مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
گام هفتم
پس از انجام دادن تنظیمات goZ ، هنگامی که بر روی این گزینه کلیک نمایید، اپلیکیشنی که برای آن در نظر گرفته بودید باز میشود و در صورتی که چند اپلیکیشن را برای آن در نظر گرفته باشید، پس از کلیک از شما پرسیده میشود که کدام اپلیکیشن باز شود و در اخر مدل همراه با اپلیکیشن باز میشود.
گام هشتم
اکنون هرگاه بر گزینهی GoZ از طریق منویTOOL کلیک نمایید، اپلیکیشنی که بصورت پیش فرض انتخاب نمودهاید باز میشود و همان مدل نیز بارگذاری میشود، برای مثال در این تصویر مدل با مایا باز شده است.
گام نهم
اکنون باید مدل را در مایا ادیت کنیم. همانطور که قابل شاهده است، در حال حاضر نیز از مدل پیش فرض Zbrsuh استفاده میکنیم. برای دیدن عملکرد goZ یکی از دست های مدل را در مایا حذف میکنیم.
گام دهم
از این رو دستی که در تصویر مشاهده می کنید را انتخاب می کنیم، سطوح انتخاب شده رو پاک کرده و سپس دست را حذف میکنیم.
گام یازدهم
اکنون Mesh را انتخاب کرده و بر گزینهی goZ کلیک نمایید.
گام دوازدهم
هنگامی که در مایا بر روی گزینهیGoZ کلیک نمایید، ZBrush به صورت خودکار باز می شود و مدل هم همراه با آن بارگذاری می شود.با این تفاوت که این بار یک پاپ آپ ظاهر می شود که داخل آن نوشته مش تغییر کرده و از کاربر می پرسد که ایا قصد دارد مش رزولوشن بالا را وارد نماید یا خیر. در اینجا قصد داریم ورژن Low Polyرا وارد نماییم.
گام سیزدهم
با انتخاب گزینهی YES متناسب با سطح جزئیات مش، با گذشت مدتی Import صورت میگیرد و بعد از آن میتوانید کار بر روی مدل را ادامه دهید.
گام چهاردهم
همانطور که در تصویر ذیل مشاهده خواهید کرد، مدل آپدیت شده و دست آن حذف شده است. در این مدل خاص از subtool استفاده شده و از این رو نمیتوان کل دست مدل را حذف کرد. اما همانطور که قابل مشاهده میباشد اثری از انگشت ها نمانده است.
امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.
دیدگاهها (0)