گرافیک تمپلیت

آموزش کار با پلاگین Goz در زیبراش

آموزش کار با پلاگین Goz در زیبراش

در این مقاله قصد داریم تا به آموزش کار با پلاگین Gozبپردازیم.

پلاگین  Goz یکی از مهم ترین و کاربردی ترین پلاگین‎های نرم‎افزار زیبراش می‎باشد.

با استفاده از این پلاگین توانایی این را خواهیم داشت بدون هیچ وقفه‎ای بین برنامه هایی مثل Zbrush, Maya, ۳D Studio Max, Cinema4D, Modo بتوان جا به جا شد.

در این مقاله نحوه‎ی تنظیم کردن goz و انتخاب اپلیکیشن مد نظر را خواهیم گفت و جهت آشنایی با عملکرد این پلاگین، یک سری تغییرات را در مدل ایجاد خواهیم کرد.

آموزش کار با پلاگین Goz در زیبراش

گام اول

در ابتدا نرم افزار ZBrush  را باز کرده و مدل مد نظر را از Lightbox  بارگذاری کنید. برای اینکار، بر روی Lightbox  کلیک کرده و سپس منوی Tool، روی DemoSolider.ZTL کلیک کنید.

بارگذاری

گام دوم

مدل را انتخاب گرده و سپس بر روی آن دبل کلیک نمایید،  Shift را نگه داشته و آن را روی بوم درگ نمایید.

درگ

گام سوم

اکنون با کلیک کردن بر روی گزینه‌ی GoZ که در منوی Tool قرار دارد، و یا از منوی Preferences ، این پلاگین را تنظیم نمایید.

 تنظیم پلاگین

گام چهارم

پس از کیلیک کردن بر روی گزینه‎ی GoZ ، وارد مراحل نصب می شوید و این پلاگین را می توانید برای اپلیکیشن هایی مانندCinema4D, Maya, Modo, 3D Studio Max در نظر بگیرید.

مراحل نصب

گام پنجم

هنگامی که برای اولین بار بر روی این پلاگین کلیک می کنید، شروع به عملیات جستجوی خودکار کامپیوتر برای پیدا کردن سایر اپلیکیشن هایی که GoZ بر روی آن ها  فعال می‎باشد می‎کند. با این حال مواقعی نصب اتوماتیک با اشکال مواجه می‎شود و از این رو کاربر مجبوربه انجام اینکار بصورت دستی می‎شود. برای این کار، وارد مسیر Preferences > Goz شده و اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب نمایید. برای مثال من Maya را انتخاب کرده‎ام.

 Maya

گام ششم

پس از انتخاب مسیر مد نظر،گزینه‎ی Browse را زده و سپس فایل .exe مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 Browse

گام هفتم

پس از انجام دادن تنظیمات goZ ، هنگامی که بر روی این گزینه کلیک نمایید، اپلیکیشنی که برای آن در نظر گرفته بودید باز می‎شود و در صورتی که چند اپلیکیشن را برای آن در نظر گرفته باشید، پس از کلیک از شما پرسیده می‎شود که کدام اپلیکیشن باز شود و در اخر مدل همراه با اپلیکیشن باز می‎شود.

مدل

گام هشتم

اکنون هرگاه بر گزینه‎ی GoZ از طریق منویTOOL کلیک  نمایید، اپلیکیشنی که بصورت پیش فرض انتخاب نموده‌اید باز می‌شود و همان مدل نیز بارگذاری می‎شود، برای مثال در این تصویر مدل با مایا باز شده است.

منویTOOL

گام نهم

اکنون باید مدل را در مایا ادیت کنیم. همانطور که قابل شاهده است، در حال حاضر نیز از مدل پیش فرض Zbrsuh استفاده می‎کنیم. برای دیدن عملکرد goZ یکی از دست های مدل را در مایا حذف می‎کنیم.

Zbrsuh

گام دهم

از این رو  دستی که در تصویر مشاهده می کنید را انتخاب می کنیم، سطوح انتخاب شده رو پاک کرده و سپس دست را حذف می‎کنیم.

دست

گام یازدهم

اکنون Mesh را انتخاب کرده و بر گزینه‎ی goZ  کلیک نمایید.

دست قطع شده

گام دوازدهم

هنگامی که در مایا بر روی گزینه‎یGoZ کلیک نمایید، ZBrush به صورت خودکار باز می شود و مدل هم همراه با آن بارگذاری می شود.با این تفاوت که این بار یک پاپ آپ ظاهر می شود که داخل آن نوشته مش تغییر کرده و از کاربر می پرسد که ایا قصد دارد مش رزولوشن بالا را وارد نماید یا خیر. در اینجا قصد داریم ورژن Low Polyرا وارد نماییم.

 Low Poly

گام سیزدهم

با انتخاب گزینه‎ی YES متناسب با سطح جزئیات مش، با گذشت مدتی  Import صورت می‎گیرد و بعد از آن می‎توانید کار بر روی مدل را ادامه دهید.

 Import

گام چهاردهم

همانطور که در تصویر ذیل مشاهده خواهید کرد، مدل آپدیت شده و دست آن حذف شده است. در این مدل خاص از subtool استفاده شده و از این رو نمی‎توان کل دست مدل را حذف کرد. اما همانطور که قابل مشاهده می‎باشد اثری از انگشت ها نمانده است.

مدل نهایی

امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به محصولات فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*