گرافیک تمپلیت

راهنمای کامل گوگل کروم

راهنمای گوگل کروم به صورت جامع و کامل - گرافیک تمپلیت

پرکاربردترین مرورگر دنیا گوگل کروم می باشد که طبق آمار و ارقام کسب شده نیمی از مردم دنیا از این مرورگر به عنوان پیش فرض استفاده می کنند. در این مقاله تعدادی از امکانات مرورگر کروم را به شما معرفی می کنیم؛ در ادامه این مرورگر معرفی شده و راهنمای گوگل کروم به صورت جامع ارائه می گردد. پس با ما همراه باشید.

گوگل کروم

گوگل کروم همان طور که از نامش پیداست یک مرورگر ساخته شرکت گوگل می باشد. این مرورگر قابلیت اجرا روی تمام سیستم های موبایل و ویندوز را به صورت رایگان دارد. گوگل کروم یک ابزار رایگان است اما کد سورس این ابزار قفل می باشد. این نکته جالب است که شرکت گوگل کد سورس یک ابزار دیگر را باز کرده و آن ابزار کرومیوم نام دارد. در واقع گوگل کروم یک ابزار ساخته شده است که خدمات گوگل را ارائه می دهد در حالی که کرومیوم یک کد باز کننده سورس است که گوگل کروم بر اساس آن ساخته شده است.

مزایای گوگل کروم

تنها عاملی که منجر به انتخاب کروم به عنوان مرورگر پیش فرض توسط کاربران می شود، مزایای این مرورگر است. در ادامه به مزایای این مرورگر پرطرفدار اشاره می کنیم.

۱- سرعت بالا

گوگل کروم با ارائه جدیدترین فناوری وب (HTML5) در عمل یکی از سریع ترین مرورگر جهان می باشد.

۲- شروع به کار پرسرعت

با کلیک روی مرورگر احتمالا چند ثانیه طول می کشد تا مرورگر باز شده و شروع به کار کند اما در مورد مرورگر کروم، فرایند شروع به کار بی درنگ آغاز می شود.

۳- امنیت

هر برگه در کروم به صورت یک پروسه جداگانه در نظر گرفته می شود؛ بنابراین اختلال در عملکرد یک برگه منجر به اختلال در کل مرورگر نمی شود. عملکرد مرورگر به طور کلی در داخل یک محیط ایزوله اجرا می شود بنابراین عوامل مخرب روی رایانه شما اثر نمی گذارند.

۴- اکستنشن

ساخت اکستنشن ها برای بزرگ ترین مرورگر جهان  (کروم) امری طبیعی به شمار می آید. یکی از بزرگترین اکستنشن ها، کتابخانه گوگل است که می توانید هر چیزی را در آن پیدا کنید.

۵- دسترسی به مزایای گوگل

مرورگر کروم ساخت شرکت گوگل است و بنابراین طبیعی است که دسترسی به خدمات گوگل را برای ما آسان تر کند.

۶- پشتیبانی از کروم ست

گوگل کروم مرورگری است که به پشتیبانی از کروم ست می پردازد. به کمک کروم ست می توان صفحه وب، صفحه رایانه یا هر چیز دیگری را روی نمایشگر تلویزیون خود قرار داد.

۷- ترجمه صفحه وب

مرورگر کروم این امکان را به کاربر می دهد تا اگر به صفحه ای با زبان بیگانه وارد شد بتواند آن صفحه را به زبان خودش ترجمه کرده و نهایت استفاده را ببرد.

۸- ریموت دسکتاپ

مرورگر کروم امکان دسترسی شما به رایانه شخصیتان را از هر مکانی میسر می سازد و برای این کار از برنامه ریموت دسکتاپ استفاده می کند.

معایب گوگل کروم

مرورگر کروم علاوه بر داشتن مزایای بی نظیری که دارد، معایبی نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

۱- استفاده بیش از اندازه از حافظه

عملکرد مرورگر کروم نیازمند عملکرد پردازشی بالا می باشد و این امر موجب کاهش سرعت رایانه می شود. در پاره ای از موارد نیز مجبور به استفاده از RAM برای آزاد کردن حافظه می شود.

۲- تخلیه باتری

استفاده از گوگل کروم بیشترین مصرف انرژی و باتری را به دنبال دارد.

۳- ارسال داده های شخصی

مرورگر کروم متاسفانه هر گونه داده شخصی را به گوگل منتقل می کند. در واقع اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید باید بدانید گوگل از اطلاعات شخصی شما مطلع می باشد.

نصب کردن کروم

با تمام موارد ذکر شده اگر تمایل به نصب آخرین نسخه مرورگر کروم دارید طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

  • ابتدا به آدرس Google.com/chrome مراجعه نمایید.
  • دکمه Download Chrome را فشار دهید.
  • در پنجره باز شده روی دکمه Accept and Install کلیک نمایید.

با طی کردن سه مرحله ذکر شده در بالا دانلود فایل شروع می شود و پس از اتمام فرایند دانلود می توانید فرایند نصب کروم را آغاز کنید. دقت کنید که دستورالعمل فوق تنها نسخه ای ناقص را در اختیار شما قرار می دهد. می توانید برای دریافت نسخه کامل فایل کروم از نصب آفلاین استفاده کنید.

نصب گوگل کروم

قبل از نصب گوگل کروم از داشتن حساب کاربری گوگل اطمینان حاصل کنید. منظور از حساب گوگل داشتن جیمیل می باشد. پس از نصب کروم و باز کردن آن، اولین پنجره درخواست ورود به حساب گوگل می باشد. مرورگر کروم تمام کلمه های عبور، سابقه مرورگر و غیره را با توجه به حساب گوگل شما تنظیم می کند. بنابراین از این طریق می توانید تمام داده های مشابه را روی سایر دستگاه های هوشمند (موبال و تبلت) داشته باشید.

اجزای مرورگر کروم

بعد از نصب و باز کردن مرورگر کروم، باید اجزای متفاوت کروم را شناخته و کارایی هر یک را بدانیم. در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

برگه ها

مهمترین بخش مرورگر کروم را برگه ها تشکیل می دهند. برگه ها در بالای نوار ابزار کروم قرار دارند که با کلیک کردم روی علامت (+) نوار ابزار می توانید برگه جدید اضافه نمایید. راه های دیگر باز کردن یک برگه جدید عبارتند از:

  • مسیر: Menu > New Tab
  • میانبر: Ctrl+T یا Command+T

کادر OMNIBOX

در پایین قسمت برگه ها، یک کادر وجود دارد که می توان با وارد کردن کلید واژه یا آدرس سایت مورد نظر خود، جست و جو را آغاز کرد. این کادر به طور پیش فرض از موتور جستجو گوگل استفاده می کند.

منو

در سمت راست و بالای صفحه کروم، یک علامت به شکل سه نقطه مشاهده می شود. با کلیک روی این آیکون می توان منو را باز کرد.

پنجره جدید

در مرورگر کروم می توان در زمان دلخواه یک پنجره جدید باز کرد، به صورتی که هر کدام از پنجره ها برگه های مربوط به خود را داشته باشند. برای ایجاد یک پنجره جدید طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

  • مسیر: Menu > New Window
  • میانبر: Ctrl+N یا Command+N

حالت ناشناس در کروم

اگر بخواهید در وب سایت های مختلف جستجو کنید و هیچ گونه اثری از خود به جا نگذارید، می توانید از حالت ناشناس استفاده کنید. در حالت ناشناس مرورگر کروم به اطلاعات شخصی شما دسترسی ندارد. برای فعال کردن حالت ناشناس از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

  • مسیر: Menu > New Incognito Window
  • میانبر: Ctrl+Shift+N یا Command+Shift+N

بوک مارک کردن

در فرایند ذخیره کردن آدرس یک سایت برای مطالعات آینده از بوک مارک استفاده می شود. برای بوک مارک کردن یک صفحه کافی است روی آیکون ستاره در بالا کلیک کرده یا از کلید میابر   Ctrl+D یا Command+D استفاده نمایید. همچنین برای تنظیم نحوه نمایش بوک مارک ها طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

  • مسیر: Menu > Bookmarks > Show/Hide Bookmarks Ba
  • میانبر: Ctrl+Shift+B یا Command+Shift+B

برای سازماندهی بوک مارک ها نیز از مسیر زیر پیروی نمایید:

  • مسیر: Menu > Bookmarks > Bookmark Manager
  • میانبر: Ctrl+Alt+B یا Command+Alt+B

تاریخچه مرور

این قسمت که در منوی سمت راست قرار دارد شامل تمام صفحه هایی است که تاکنون بدان ها سر زده اید. برای دسترسی به تاریخچه مرور از مسیر زیر پیروی کنید:

  • مسیر: Menu > History > History
  • میانبر: Ctrl+Y یا Command+Y

دانلودها

با مراجعه به بخش دانلودها می توانید تمامی مواردی که تا به حال دانلود کرده اید را مشاهده نمایید. برای دسترسی به این بخش طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

  • مسیر: Menu > Downloads
  • میانبر: Ctrl+J یا Command+Shift+J

حالت مهمان

در مرورگر کروم می توان حساب های متعددی را تعریف نمود. برای این کار به منوی زیر مراجعه نمایید:

People > Manage People > Add Person

سپس با انتخاب یک تصویر وارد حساب گوگل خود شوید.برای این که رایانه یا سیستم شخصی خود را در اختیار شخص دیگری قرار دهید می توانید حالت مهمان را فعال نموده و اکانت مهمان را در اختیار دوستانتان قرار دهید. People > Guest

بهینه سازی

برای تعویض و تغییر تمام جنبه های کروم می توان از منوی زیر استفاده کرد:

Menu > Settings

Settings > Appearance -1

  • تغییر نوع فونت و اندازه متن
  • تغییر قالب صفحه
  • نمایش / عدم نمایش دکمه HOME

۲- Settings > Search Engine

  • مدیریت موتورهای جستجو
  • انتخاب موتورهای جستجو پیشرفته
  • ایجاد و خلق موتورهای جستجو سفارشی

۳- Settings > Privacy and Security

  • فعال کردن حالت عدم ردیابی
  • داشتن امنیت در مقابل وب سایت های نامطمئن
  • حذف دیتای جستجو

۴- Settings > Passwords and Forms

  • ذخیره سازی کلمات عبور وب سایت های مختلف
  • افزودن اطلاعات شخصی برای پر کردن فرم

۵- Settings > System

  • ایجاد پروکسی
  • استفاده از حالت شتاب دهی سخت افزار

 

 

تنظیمات مخفی

برای دسترسی به تعداد زیادی از گزینه های پنهان و پیشرفته کروم باید به آدرس chrome://flags مراجعه نمایید.

اکستنشن ها در کروم

برای به دست آوردن و نصب اکستنشن در مرورگر کروم کافی است به فروشگاه وب کروم سر بزنید و اکستنشن مورد نظر خود را دانلود نمایید. پس از پیدا کردن اکستنشن دلخواه خود روی دکمه آبی add to chroms کلیک کرده و پس از باز شدن پنجره جدید روی دکمه add extension بزنید. برای مدیریت اکستنشن ها هم می توانید روی گزینه manage extensions کلیک کرده و تغییرات را اعمال کنید.

ویژگی های برتر کروم

قابلیت پین شدن برگه ها

برای اینکه یکی از برگه های شما همیشه باز باشد و هرگز بسته نشود می توانید با کلیک روی آن و انتخاب گزینه pin tab سربرگ مد نظر را پین کنید.

بی صدا کردن سربرگ

برای بی صدا کردن برخی سربرگ ها که به دلیل داشتن موسیقی یا ویدئو صدا ایجاد می کنند، می توان با کلیک راست روی سربرگ و انتخاب گزینه mute tab، آن را بی صدا کرد.

داشتن task manager

به کمک عملکرد task manager می توان مدیریت کامل روی تمام پروسه های کروم اعمال کرد. برای رفتن به قسمت مدیریت طبق دستور زیر عمل کنید:

مسیر : Menu > More Tools > Task Manager

میانبر: Shift+Esc

کروم کست درونی

کروم کست به طور کلی بیشتر در مرورگر کروم عمل می کند. با مراجعه به منو و انتخاب گزینه cast به شما امکان ارسال ویدئو را در نمایشگر دیگر فراهم می کند.

پروژه آماده افتر افکت .

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به محصولات فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*