گرافیک تمپلیت

طراحی فرش پرزدار در تری دی مکس

طراحی فرش پرزدار در تری دی مکس

با عرض سلام خدمت دوستان گرامی و دوست داران یادگیری برنامه ی تری دی مکس.

در این قسمت از آموزش قرار است روش ساخت فرش پرزدار در تری دی مکس را به صورت تصویری به شما دوست داران این برنامه، یاد بدهیم.

طریقه تولید فرش پرزدار دربرنامه اتودسک ۳ds Max با استفاده از ابزار vray fur را به طور خلاصه به شما اموزش خواهیم داد. پیش از شروع، دقت شود که از ابزارvray fur  فقط در صورت لزوم استفاده شود. (زمانی که دوربین به فرش مورد نظر بسیار نزدیک می باشد، باید برای وضوح بهتر تصویر از این ابزار استفاده شود. یا در زمانی که نیاز به رندرگیری با قدرت وضوح بسیار بالا دارید) ولاغیر نیازی به صرف وقت اضافی برای این کار نیست.

اگر تمایل به استفاده ازvray displacement   ندارید این تنها راه درست کردن پرز می باشد. اگرکه می خواهید در رندر خود به ریزمتر با قدرت نمایش بالا بپردازید، بدانید که این کار نیاز به صرف زمان بسیاری دارد.

اول) در آغاز یک سطح در ابعاد مورد نظر که سطح فرش مورد نظر شما می باشد را درست کنید.

دوم) پس از درست کردن سطح مورد نظر، به قسمت Create > Vray > Vray Fur بروید.

به طور پیش فرض سطحی که شما انتخاب کردید با Vray Fur مرتبط می باشد. و اطلاعات مورد نیاز را برای آن ها در نظر بگیرید. (به طور همزمان سطح و جعبه ابزار vray fur را نگه دارید) و سایر اطلاعات را در زمانی مناسبی تغییر بدهید. اگر یک رندرگیری را به طور امتحانی انجام دهید، به تصویری مشابه تصویر پایین میرسید.

 Vray Fur

در قسمت پارامتر های vray، تغییرات مورد نظر درباره اطلاعات را شروع کنید. کلید “length” برای تنظیم طول نخ های موجود در فرش مورد نظر شما می باشد. در نمونه پایین، ما مقدار آن را به طور پیش فرض بر روی ۵/۴ سانتی متر تنظیم کرده ایم. Thickness یا ضخامت آن را در حدود ۱/۰ سانتی متر می باشد و سایر اطلاعات را به صورت پیش فرض قرار داده ایم.

با توجه به رندرگیری امتحانی که بالا انجام داده ایم، خواهید دید که نیاز به اضافه کردن جزئیات بشتر می باشد. امکان انجام این کار با کم کردن “Distribution” و با بیشتر کردن پارامتر “Per Area” می توان انجام داد.

تذکر: مقدار per area بر اساس سایر پارامتر های دیگر تنظیم می کنیم و این نکته  به این معنی است که، توزیع نخ ها در تمامی مساحت  در نظر گرفته شده بر روی نواحی شی انتخاب شده تاثیر می گذارد، در صورتی که “per face” نخ ها را در همه اطراف شی پخش می کند. بعد از تنظیم توزیع per area بر روی ۱٫۲ به نتیجه ای مشابه شکل زیر خواهیم رسید:

per area

حالا پس از انجام پارامتر های گفته شده، به تصویر بهتری دست پیدا می کنیم، ولی این مرحله با اینکه تصویر فرشمان بسیار یک دست خواهد بود، ولی قطعاً نیاز به تغییرات بیشتری برای دسترسی به تصویری واضح تری دارد.

می توان این تنظیمات را در vray fur به آسانی با تغییر و تنظیم پارامترهای گفته شده در زیر قسمت variation انجام داد. تمام پارامترها به طور ساده و روان نام گذاری شده، تا بتوانید به آسانی هرآنچه را که انجام می دهند را متوجه شوید.

Direction var یا همان جهت، length var یا همان طول، Thickness var یا همان ضخامت و Gravity var یا همان تخت شدن یا بلند شدن پرز ها.

بعد از تنظیم direction var به ۰٫۸ و length var به ۰٫۵ و thickness var به ۰٫۵ و gravity var به ۰٫۷ و به نتیجه ای مشابه زیرخواهیم رسید:

direction var

به طور مثال از همین روش ساخت فرش پرزدار در تری دی مکس برای چمن، موی حیوانات و یا سایر تصاویر مشابه، می توان استفاده کرد. دقت شود انجام کار رندرگیری نیاز به صرف زمان بسیاری می باشد.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به محصولات فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*